۱۳۹۱ فروردین ۹, چهارشنبه

پیامی به آقای آراز ریسمانی در خصوص معرفي رقص آذربايجاني بنام رقص پارسي در تلويزيون کانادائي!!

پیامی به آقای آراز ریسمانی در خصوص معرفي رقص آذربايجاني بنام رقص پارسي در تلويزيون کانادائي!!
آقای آراز!! ریسمانی! متاسفانه خبر مربوط به برنامه ای که از یکی از شبکه های کانادا پخش شده و شما رقص زیبای آذربایجانی را رقص پارسی اعلام نمودید را خواندم و به سان اکثر آذربایجانیها، مایه تاسفم گشت. متاسفانه شما یک اسم مقدس تورکی (آراز) را بر خود نهادید و خود را مدعی شناخت از رقصی می دانید که در کل دنیا به نام رقص آذربایجانی شناخته می شود اما شما شاید اولین کسی باشید که آن را رقص پارسی نامیدید!! اما امیدوارم قبل از معرفی و حتی اجرای هنر رقص آذربایجانی ، در خصوص آذربایجان و علی الخصوص رقص آذربایجانی مطالعاتی داشته باشید و این اظهر من الشمس را به سادگی فدای اهداف و امیال خود (شاید برای جمع آوری رای در خصوص انتخاب شدن و یا کسب محبوبیت فارس زبانان عزیز!) نکنید و یا بهتر بگویم، از استفاده ابزاری از داشته های غنی آذربایجان اجتناب نمایید. چرا که در موقعیتی قرار نگیرید که مصداق دو مثل ترکی ذیل شوید: در ترکی مثلی است که می گوید: اؤزگه چیراغینا یاغ اولماق بسدیر و مثلی دیگر می گوید: "آراواندان دا اولارسیز، گوراوانداندا" (از اینجا رانده و از آنجا مانده)...... (اگر تورک باشید مفهومش را خواهید دانست)... اگر جسارت نباشد، بنده می توانم منابعی را در خصوص سیر و روند رقص آذربایجانی و همچنین به رسمیت شناختن حقوق اقوام و ملتها، در اختیارتان قرار دهم... گویا به موضوع دوم (حقوق اقوام) نیز علاقمند هستید...(تویدا گؤرمه سک، باجاسیندان باخمیشیق!)...

(حمید والائی - 1390/1/5)

خبر مربوط به " معرفي رقص آذربايجاني بنام رقص پارسي در تلويزيون کانادائي"! 

 http://www.ctvbc.ctv.ca/servlet/an/local/CTVNews/20120320/bc_ctv_morning_live_persian_new_year_120320/20120320/?hub=BritishColumbiaHome
صفحه فیس بوک آراز ریسمانی:
 http://www.facebook.com/araz.rismani
آدرس سایت آرازریسمانی:
 http://arazrismani.ca/website/user-login/91-about-araz-farsi

۱۳۹۱ فروردین ۶, یکشنبه

طرحی جالب برای سیزده بدر

در روز طبیعت می توان یکی از این بالن ها را با نوشتن نام دریاجه اورمیه روی آن (به زبان ترکی، انگلیسی) به آسمان فرستاد، این حرکت می تواند اعتراضی به خشکانیده شدن دریاچه اورمیه باشد.
تصاویر بالنهای آغشته به نام دریاچه اورمیه را نیز می توانید در اینترنت منتشر کنید 

 Gəzigünü yoxsa başq bir Gün hər Türk birdənə bu balonlarda tikərək onun üzərində Türkcə və ingilizcə Urmiye Gölü quruyur yazmaqla havaya uçura bilərik, beləcə Urmiye gölünün qurudulamsına qarşı bir mədəni göstərgə ola bilir.
uçurduğunuz Balonlardanda Görüntü çəkib internetdə paylaşsanız daha yaxşı olur

۱۳۹۰ اسفند ۲۹, دوشنبه

فرمان دولتی کریمخان زند که صراحتا شیروان، قره‌باغ، گنجه و نخجوان را (به همراه دارالسلطنه تبریز و قلمرو علیشکی) جزئی از ولایت آذربایجان می‌شمارد

فرمان دولتی کریمخان زند که صراحتا شیروان، قره‌باغ، گنجه و نخجوان را (به همراه دارالسلطنه تبریز و قلمرو علیشکی) جزئی از ولایت آذربایجان می‌شمارد 

فرمان تعالی شد آنکه در این اوان عمدة المسیحیه پادری فرنسیه حکیم وارد حضور و بعرض رسانید که بموجب ارقام سلاطین جنت مکان صفویه انار اللّه برهانهم، همیشه پادریان فرنگیان و خلیفها در ممالک محروسه ایران جا و مکان داشته هر یک برسم و آئین خویش بعبادت مشغول و تجار و سوداگران این طایفه بتجارت قیام و عشور و متوجهات حسابی خود را مهمسازی عمال خیریت اعمال دیوان مینمودهاند، مشروط بر اینکه احدی از آنها مرتکب امری که خلاف ملت مقدس اثنی عشر علیهم صلوات اللّه الملک الاکبر باشد بحسب ظاهر نکرده، احدی را هم با ایشان رجوعی نباشد. و هرگاه جماعت ارامنه بآنها ضرر و نقصانی برساند بخلاف حساب متعرض احوال آنها شوند، بعد از ثبوت آن آنها را ترجمان نمایند و پادریان کرملیان دو نیکان و جزونت و کنحوجی و اکوستن و غیره که در ولایت آذربایجان از شیروان و قراباغ و دار السلطنه تبریز و گنجه و نخجوان و قلمرو علیشکی دار السلطنه اصفهان و الکاء فارس از شیراز و بندرعباس و سایر ممالک محروسه می‌باشند و در هرجا که خواسته باشند توقف و سکنی کرده هر یک از ارامنه و عیسویان و اولاد ایشان که خواسته باشند نزد ایشان آمدوشد کرده تعلیم گیرند و درس بخوانند نیز ممانعت نکرده چنانچه جماعت مذکوره اموات خود را در مقامی که بجهت مدفون آنها تعیین می‌نمایند بدستور و آئین دین خود برده و دفن نمایند عایق و مانعی جهت آنها نباشد و امداد و اعانت لازمه در باره آنها به عمل آمده احدی نسبت به ایشان ظلم و ستم ننماید. و در خصوص صدق ادعایات و عرض خود ارقام مذکوره را بنظر رسانند. لهذا عالیجاهان بیگلربیگیان عظام و حکام گرام و غیره عمال ولایت محروسه در خصوص امور مذکوره بنحویکه حسب الارقام سلاطین بشروط مذکوره مقرر شده از آنقرار معمول و عشور متوجهات حسابی تجار و سوداگران را باز یافت و تخلف از فرموده مبارک جایز نداشته مراعات ایشان را منظور دارند و در عهده شناسند.

تحریرا فی شهرشوال المکرم سنه ۱۱۷۷

۱۳۹۰ اسفند ۲۸, یکشنبه

برگزاری جشن نوروز با استفاده از سلاح های دوربرد

گروهی 500 نفره از طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) با دعوت احزاب نژادپرست ب.د.پ (صلح و دمکراسی)، ک.ج.ک (شاخل داخل شهری پ.ک.ک) و سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان امروز 18 مارس را برای برگزاری نوروز انتخاب کردند. 
در همین اثنا 500 نفر از طرفداران این احزاب رادیکال کرد در شهر دیاربکیر ترکیه علارغم اجازه ندادن شهردار دیاربکر تجمع کرده اند. پلیس ترکیه نیز به سبب مسائل نوروز سالهای گذشته اقدامات کافی را انجام داده بود که خوشبختانه در آخرین لحطه از ورود سلاح های دوربرد به منطقه و به آشوب کشیدن شهر باخبر شده و طی عملیاتی افرادی که سلاح های غیرقانونی را حمل می کردند را بازداشت کرد. پلیس ترکیه در لین عملیات 3 نفر مضنون را نیز بازداشت کرده است.
طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان سلاح های دوربرد را قصد داشتند از طریق ماشینی که در محوطه بوده به دست افراد معلومی رساندن و عملیات تروریستی را محقق سازند که خوشبختانه پلیس ترکیه موفق به کشف این سلاح ها شد.
طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که در محل حضور داشتند با فهمیدن این موضوع اقدام به حمله به سمت نیروهای پلیس کردند که در این حملات که با استفاده از سنگ، چوب، مولوتوف کوکتل و  ... بود 11 پلیس ترکیه بهمراه 2 شهروند ترکیه مصدوم شدند.
طرفداران ترور و تروریسم در این حادثه 11 ماشین شهروندی ترکیه ای را که در محل پارک کرده بودند به آتش کشیدند.
در این تجمع غیرقانونی نمایندگان حزب ب.د.پ به نام های صلاح الدین دمیرتاش، لیلا زانا، آیسل توغلوک، آیلا آکات آتا، آلتات تان و ... نیز حضور داشتند که پلیس برای پراکنده ساختن طرفداران حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) اجازه همراهی این وکلای به اصلاح مجلس ملی ترکیه را به آنها نداد.
سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان طی چند سال گذشته از نوروز به عنوان ابزاری برای ایجاد رعب و وحشت بین شهروندان ترکیه استفاده می کند و طی چندسال گذشته چندین شهروند ترکیه به علت حملات تروریستی حزب کارگران کوردستان جان خود را از دست داده اند.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/8xxrcw3

۱۳۹۰ اسفند ۱۵, دوشنبه

صادق هدایت در کتاب بوف کور خود می نویسد .. سی و هفت درد و عیب اساسی ما ایرانیان ...که هیچوقت درمان نشد.

در زندگی درد هایی است که روح انسان را از درون مثل خوره می خورند و می زدایند،این درد ها را نه می شود به کسی گفت و نه می توان جایی بیان کرد..!
به قسمتی از درد های اجتماعی ما ایرانیان توجه کنید:

1-اکثر ما ایرانی ها تخیل را به تفکر ترجیح می دهیم.
2-اکثر مردم ما در هر شرایطی منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح می دهیم.
3-با طناب مفت حاضریم خود را دار بزنیم.
4-به بدبینی بیش از خوش بینی تمایل داریم.
5-بیشتر نواقص را می بینیم اما در رفع انها هیچ اقدامی نمی کنیم.
6-در هر کاری اظهار فضل می کنیم ولی از گفتن نمی دانم شرم داریم.
7-کلمه من را بیش از ما به کار می بریم.
8-غالبا مهارت را به دانش ترجیح می دهیم.
9-بیشتر در گذشته به سر می بریم تا جایی که اینده را فراموش می کنیم.
10-از دوراندیشی و برنامه ریزی عاجزیم و غالبا دچار روزمرگی و حل بحران هستیم.
11-عقب افتادگی مان را به گردن دیگران و توطئه انها می اندازیم،ولی برای جبران ان قدمی بر نمی داریم.
12-دائما دیگران را نصیحت می کنیم،ولی خودمان هرگز به انها عمل نمی کنیم.
13-همیشه اخرین تصمیم را در دقیقه 90 می گیریم.
14-غربی ها دانشمند و فیلسوف پرورش داده اند،ولی ما شاعر و فقیه!
15-زمانی که ما مشغول کیمیا گری بودیم غربی ها علم شیمی را گسترش دادند.
16-زمانی که ما با رمل و اسطرلاب مشغول کشف احوال کواکب بودیم غربی ها علم نجوم را بنا نهادند.
17-هنگامی که به هدف مان نمی رسیم،ان را به حساب سرنوشت و قسمت و بد بیاری می گذاریم،ولی هرگز به تجزیه تحلیل علل ان نمی پردازیم.
18-غربی ها اطلاعات متعارف خود را در دسترس عموم قرار می دهند،ولی ما انها را برداشته و از همکارمان پنهان می کنیم.
19-مرده هایمان را بیشتر از زنده هایمان احترام می گذاریم.
20-غربی ها و بعضا دشمنان ما،ما را بهتر از خودمان می شناسند.
21-در ایران کوزه گر از کوزه شکسته اب می خورد.
22-فکر می کنیم با صدقه دادن خود را در مقابل اقدامات نابخردانه خود بیمه می کنیم.
23-برای تصمیم گیری بعد از تمام بررسی های ممکن اخر کار استخاره می کنیم.
24-همیشه برای ما مرغ همسایه غاز است.
25-به هیچ وجه انتقاد پذیر نیستیم و فکر می کنیم که کسی که عیب ما را می گوید بدخواه ماست.
26-چشم دیدن افراد برتر از خودمان را نداریم.
27-به هنگام مدیریت در یک سازمان زور را به درایت ترجیح می دهیم.
28-وقتی پای استدلالمان می لنگد با فریاد می خواهیم طرف مقابل را قانع کنیم.
29-در غالب خانواده ها فرزندان باید از والدین حساب ببرند،به جای اینکه به انها احترام بگذارند.
30-اعتقاد داریم که گربه را باید در حجله کشت.
31-اکثرا رابطه را به ضابطه ترجیح می دهیم.
32-تنبیه برایمان راحت تر از تشویق است.
33-غالبا افراد چاپلوس بین ما ایرانیان موقعیت بهتری دارند.
34-اول ساختمان را می سازیم بعد برای لوله کشی،کابل کشی و غیره صد ها جای ان را خراب می کنیم.
35-وعده دادن و عمل نکردن به ان یک عادت عمومی برای همه ما شده است.
36-قبل از قضاوت کردن نمی اندیشیم و بعد از ان حتی خود را سرزنش هم نمی کنیم.
37-شانس و سرنوشت را برتر از اراده و خواست خود می دانیم

تصاویری ازارک تبریز

























رئیس جمهورجمهوری اسلامی ایران

حاضربه اثبات حضوردرجنگ شد:)


مدافعان سولدوز در مقابل نیروهای جنایتکار قاسملو

پس از اينكه اكراد پادگان مهاباد را خلع سلاح نمودند و پس از سازماندهي، با لشكري كاملا مسلح كه تعدادشان بيست هزار تن يا حتي بيشتر عنوان شده، جهت برگزاري ميتينگ حزبي راه سولدوز (نقده) را در پيش گرفتند! نقده ايي كه تنها ۱۲ درصد آنرا كردها تشكيل ميدادند. حال چرا نقده محل برگزاري ميتينگ انتخاب شده بود، سوالي مهم و تعيين كننده است. آنها

كردهاي تا دندان مسلح به خيابانهاي شهر ريخته و شروع به شليك بطرف مردم بيگناه تورك و كشتار آنان مينمايند. مردم بي دفاع ولي غيرتمند و جسور سولدوز (نقده) بجاي فرار و تسليم شهر به لشكر ياغيان كرد، با معدود اسلحه هايي كه در اختيار داشتند از خود و خانواده و ناموس شخصي و ملي شان و وطن خود دفاع مي كنند.

“حجت الاسلام حسني” (امام جمعه وقت اورميه) پس از دادن يك اطلاعيه راديويي و دعوت از مردم جهت دفع فتنه اكراد، بهمراه نيروهاي مردمي از اورميه وارد سولدوز (نقده) ميشوند

سر دخترك ۳ ساله ايي را بريده بودند و با سه سيخ به سينه مادر ۲۳ ساله اش چسبانده بودند. پيرمرد و پيرزن هم بين آنها بود. ۲۲ نفر ديگر را هم در جايي ديگر با طناب اعدام كرده بودند. در خانه ايي ديگر جواني را با تبر قطعه – قطعه كرده بودند.

درزیرتصاویری ازجنایات اکراددرسولدوز رامشاهده فرمایید: