۱۳۹۱ آبان ۱, دوشنبه

بالاترین!صدای دریاچه اورمیه خیلی وقت است که خفه شده است.

وبلاگ اخبار دریاچه اورمیه که چندین سال است  که صرفااخبار,موضوعات,مقالات علمی,کارشناسی,آخرین وضعیت,فاجعه زیست محیطی و.. رادررابطه بادریاچه اورمیه منتشر میکند ونه فعالیت سیاسی,عقیدتی,تجزیه طلبی,دفاع از زبان مادری...دارد.چندین سال است که این وبلاگ به صورت پرکاراخبار وموضوعات حواشی دریاچه اورمیه رادقیقه به دقیقه آپدیت ونشر میکند.اخیرااین وبلاگ توسط سیستم بالاترین جزو سایت ویا وبلاگ های غیر مجاز شناخته شده است وارسال لینک ازاین وبلاگ درجهت خبررسانی ازوضعیت دریاچه اورمیه به سایت بالاترین غیرممکن شده است.حال سوال اینجاست به چه دلیل؟چراباید این وبلاگ که صرفا فعالیت پیرامون دریاچه اورمیه وطرفدار زیست محیطی میباشد وحتی یک مقاله از دیگر موضوعات رانشر نکرده است چرابایدجزوسایتهاووبلاگ های غیرمجاز شناخته شود ویابه عبارنی به لیست سیاه سایت بالاترین!افزوده شود؟آیا این نگاه فاشیستی به آذربایجان وخلق ترک نمیباشد؟این دمکراسی سایت بالاترین کجارفته است؟چراباید سایت بالاتربن صدای دریاچه اورمیه راکه چندین سال است توسط حاکمان جمهوری اسلامی ورژیم مرکز گراخفه شده است ,بااین دشمنان مشترک دراین مسلک(نابودی دریاچه اورمیه وعدم خبررسانی واطلاع رسانی ازفاجعه زیست محیطی خشک شدن دریاچه اورمیه)هم راستا شود؟آیااین وجوددمکراسی درسایت بالاترین رازیر سوال نمیبرد؟آیا این نگاه تحجر آمیز نسبت به دریاچه اورمیه نمیباشد؟ازگردانندگان سایت بالاترین یابه عبارتی ازبالایارهای سایت بالاترین درخواست میکنم که این وبلاگ راازلیست سیاه خودحذف کرده وحدااقل مانع خبررسانی وضعیت دریاچه اورمیه به سایت بالاترین نشوند!
آدرس وبلاگ اخبار دریاچه اورمیه:
http://lake-urmia.blogspot.com/
ماصدای دریاچه اورمیه هستیم...
اشک های ما به دریاچه اورمیه میریزد....

۱۳۹۱ مهر ۲۵, سه‌شنبه

گزارشی که هرگز پخش نشد - نبود آب آشامیدنی در روستاهای اهواز و تامین آب از محل شستشوی حیوانات+ ویدیو

گزارشی که هرگز پخش نشد - نبود آب آشامیدنی در روستاهای اهواز و تامین آب از محل شستشوی حیوانات+ ویدیو
این گزارش کوتاه در واحد تولید صدا و سیمای جمهوری اسلامی تهیه شده است و به شکلی بسیار کوتاه و موجز نشان میدهد که مردمان محروم این سرزمین از حق آب آشامیدنی که از اساسی ترین نیازهای یک انسان است چگونه محروم مانده اند.
در این ویدیوی کوتاه نشان داده می شود که مردم اهالی چندین روستای اهواز مجبور به تامین آب آشامیدنی خود از برکه ای هستند که دامهایشان در آنجا آب خورده و شستشو می شوند...
تصاویر به خوبی گویای ظلم اعمال شده بر ملتهای تحت ستم در ایران است.

http://www.youtube.com/watch?v=uZF8g08Kpxk

سازمان محیط زیست: ۷۰ درصد دریاچه اورمیه خشک شد

آمار سازمان محیط زیست آزربایجان غربی از خشکی ۷۰ درصدی دریاچه اورمیه و تشدید وضعیت بحرانی آن حکایت دارد و یک نماینده مجلس گفته اگر وضعیت این دریاچه وخیم‌تر شود، از وزارت نیرو و جهاد کشاورزی تفحص خواهد شد.
خبرگزاری مهر در گزارشی که روز یکشنبه ۲۳ مهر منتشر شده، نوشته است که دومین دریاچه شور دنیا اکنون در وخیم‌ترین وضعیت خود نسبت به ۵۰ سال گذشته قرار دارد و میزان نمک آن به حالت فوق اشباع رسیده است.
 
از طرف دیگر، یک عضو کمیسیون محیط زیست مجلس گفته است در صورتی که وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در خصوص دریاچه اورمیه کاری نکنند، نمایندگان مجلس از این نهاد‌ها تحقیق و تفحص خواهند کرد.
 
به گفته کمال‌الدین پیرموذن، این دستگاه‌ها قرار بود فعالیت‌هایی مانند بارور کردن ابر‌ها، انتقال آب به دریاچه اورمیه و عدم ساخت سد‌ها را برای احیای دریاچه اورمیه انجام دهند اما «خبرهایی که در این زمینه می‌شنویم، رضایت بخش نیست.»
 
از طرف دیگر، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آزربایجان غربی گفته است برای جلوگیری از استفاده کشاورزان از حق آب این دریاچه با حفر چاه‌های غیرمجاز، طرح آبیاری تحت فشار را اجرا خواهد کرد اما اجرای کامل آن تا سال ۹۳ به طول خواهد انجامید.
 
علی مختاری تصریح کرده که از ۱۸۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه اورمیه تاکنون ۲۱ هزرا هکتار به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده‌اند.
 
خشکسالی و ایجاد سدهای متعدد بر روی رودخانه‌هایی که به دریاچه ورمیه می‌ریزند، بیش از شش متر از عمق آن کاسته است و به دلیل افزایش شوری به حد فوق اشباع، به رنگ قرمز درآمده است.
 
هفته گذشته محمدجواد محمدی‌زاده، رئیس سازمان محیط زیست ایران گفته بود که دریاچه ارومیه ۱۲۰ هزار کیلومتر کوچک‌تر شده و پنج جزیره آن به خشکی تبدیل شده و وضعیت بسیار مبهم و دردناکی دارد.
 
پیش‌تر نیز رئیس اداره محیط زیست استان آزربایجان غربی گفته بود بارندگی‌های اخیر تاثیری بر دریاچه اورمیه نداشته و بیشتر جزیره‌های این دریاچه یا به باتلاق‌های دومتری تبدیل و یا خشک شده است.
 
همچنین عابد فتاحی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس وضعیت دریاچه اورمیه را «فاجعه‌بار» خوانده و هشدار داده بود که توفان نمک این دریاچه به تهران می‌رسد.
 
وضعیت این دریاچه بار‌ها اعتراض برخی شهروندان اورمیه و تبریز را در پی داشته که توسط نیروهای نظامی و امنیتی با «گاز اشک‌آور و باتوم» به خشونت کشیده شد و عده‌ای بازداشت شدند.
 
در پی این اعتراض‌ها دولت شهریور سال گذشته از اختصاص ۹۵۰ میلیارد تومان برای جلوگیری از این بحران خبرداد تا با انتقال آب رودخانه‌ ارس، دریاچه اورمیه احیا شود اما وزیر نیرو گفته است که منابع مالی کافی برای اجرای این پروژه فراهم نیست.