۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۱, دوشنبه

ببینید که چگونه به دست و پا افتاده اند

وقتی سایت ضد آذربایجانی تابناک منتسب به محسن رضایی (که بارها خصومت خود را نسبت به آذربایجان نشان داده)شعر یک کودک آذربایجانی در برنامه 90 و در دفاع از زبان مادری خود را علیه تمامیت ارضی و زبان فارسی دانست!!!!به نظر این سایت هرگونه سخن از زبانی غیر از فارسی، عملی تجزیه طلبی و ضد ایرانی محسوب شده و از طرف غرب هدایت می‌شود.
----------------------------------------------
این سایت نسبت به ویدئویی که از برنامه 90 پخش شد و در آن یک کودک آذربایجانی در دفاع از مظلومیت زبان مادری خود شعری را سرود بود موضع نزاد پرستانه ای گرفت.
در مقاله ای که روز خروجی خود قرار داده بود نوشت::در اقدامي شگفت و سوال برانگيز برنامه نود اين هفته تبديل شد به تريبوني كه شعارهاي ضدايراني و قوم گرايانه از آن منعكس مي شود.تصوير كودكي كه طوطي وار يك شعار ضد ايراني را به صورت سرودي كودكانه مي خواند و پخش آن از صداي و سيماي جمهوري اسلامي ايران چيزي بود كه حتي در رسانه هاي بيگانه نيز تجربه نشده بود و آنان نيز جرات چنين كاري را به خود نداده بودند.
**********
حال باید از گردانندگان سایت تابناک پرسید کجای این شعر ضد ایرانی و منافات با تمامیت ارضی شما داشت؟ کودکی که در دفاع از زبان خود شعر ترکی میسراید یا ....
در روزگاری که کودک آذربایجانی در شبکه استانی خود نمیتواند به زبان مادری خود شعر بگوید حال وقتی تریبونی پیدا شده تا بدوین وسیله ابراز احساسات کند چرا با افکار نژادپرستانه خود جو را بیشتر بر علیه خود میکنید؟
باید از سایت تابناک پرسید سرودن یک شعر توسط یک کودک که نه ماهیت جدایی طلبانه داشت نه چیز دیگر و فقط برای زنده نگه داشتن زبان مادری بود تا کجا شما را سوزانده است؟

لینک مذکور:http://www.tabnak.ir/fa/news/241470/آنچه-نباید-در-برنامه-نود-پخ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر